Domov / Chudnutie: Ako prirodzene schudnúť prebytočné kilogramy?

Chudnutie: Ako prirodzene schudnúť prebytočné kilogramy?

Téma chudnutia zaznieva v mnohých rozhovoroch, ktoré medzi sebou vedú kamarátky v kaviarni pri šálke kávy s potrebným kúskom zákusku. Chudnú celebrity, chudnú aj úplne neznámi ľudia, ktorí sa chcú dostať na zdravšiu hmotnosť. Ako to docieliť, pokiaľ možno s minimom námahy?

Prečo je nadváha nezdravá

Určite ste to počuli už veľakrát, ako je nadváha pre ľudský organizmus nebezpečná. Okrem toho, že vplyvom väčšej hmotnosti trpia najmä kĺby, má vyšší obsah tuku v tele vplyv na vznik civilizačných chorôb.

Začína to vyššou hladinou cholesterolu v krvi, vyšším tlakom a pokračuje sklonom k ​​ochoreniu srdca a s tým spojenou možnosťou dostať infarkt alebo mozgovú mŕtvicu. Je potrebné si uvedomiť, že toto sa týka aj pomerne mladých ľudí, ak majú nadváhu. Je teda v ich záujme sa nadbytku kilogramov zbaviť. Bohužiaľ, málokedy to ide bez práce.

Základom je zdravý jedálniček

Kto chce schudnúť, mal by zo svojho jedálnička vyradiť nadbytok nezdravých živočíšnych tukov, mastiť málo a radšej používať rastlinné tuky, ako je olivový alebo repkový. Tie totiž tiež obsahujú vitamín potrebné pre telo. Tučné mäso typu bravčový bôčik či ovar, by malo nahradiť chudé mäso a najmä hydinové alebo rybie.

Miesto vyprážaných chipsov je vhodnejšie si k televízii vziať hrsť orieškov a miesto sladkých buchiet na raňajky, radšej zjesť ovsené vločky s bielym jogurtom, sladené lyžičkou medu. Dostatok zeleniny a ovocia podporí správne vyprázdňovanie a zároveň organizmu dodá aj vitamíny a minerály.
Ak si nie ste istí, ako by váš zdravý jedálniček mal vlastne vyzerať, je možné navštíviť výživového poradcu a nechať si od neho urobiť jedálniček na mieru. Väčšiu nadváhu by ste mali konzultovať s praktickým lekárom a poradiť sa na ďalšom postupe.

Pravidelný pohyb je nevyhnutný

U jedla funguje jednoduché pravidlo - výdaj energie by mal byť väčší ako jeho príjem. Ak jete viac, než je nutné, nespotrebovaná energia sa uloží vo forme tuku. Zamestnanie veľkej časti ľudí je založené na nedostatku pohybu, kedy sedí po celý deň prevažne na svojej stoličke a pohybu majú minimum. V takom prípade je potrebný pohyb to svojho denného programu dostať iným spôsobom.

Ideálne je cvičenie s vlastnou váhou, ktoré môžu cvičiť aj tuční ľudia. Patria sem najmä kľučky, drepy, Plank, zhyby. Tieto cviky by mali byť v týždennej rozvrhu zaradené aspoň do dvoch dní, aby malo cvičenie nejaký výsledný efekt.

Do svojho programu zaraďte pravidelné prechádzky

Výborná je tiež prechádzka, ktorá pomáha spaľovať prebytočné kalórie. A pritom k tomu stačí tak málo. Miesto večerného posedenia pri televízii si vyjsť von prejsť a nadýchať nočného vzduchu. Výhodu majú psičkári, ktorí takto na pravidelnú prechádzku vezmú svojho psieho kamaráta. Ostatní si musia vystačiť sami. Je ale vždy dobré, keď má človek s nadváhou oporu vo svojej rodine alebo priateľoch, ktorí ho podporia a dodajú mu dostatok potrebných síl na to, aby sa dopátral úspešne k svojmu cieľu - k zníženiu hmotnosti.

Už ste si do svojho plánu chudnutia dali aj fyzickú aktivitu?

Zdroj obrázku: Yulia Furman / Shutterstock.com